Vandrandes i gråa regnet.

Idag har jag och min bedårande syster varit ute i regnet för att bege oss till en utställning i sandviken som var mycket värt att gå upp på morgonen för att se. Dessutom så hade min syster fått med en bild som hon gjort till utställningen där. Nej nu vart det krånglitgt det här....
Så här är det. Sandviken hade anordnat en teckningstävling där alla från ett år till 100 år får vara med och tävla om att få sin bild med i en utställning. Och då har de knapat ihop en jury som bedömer bilderna och tar med några för att göra en liten utställning utav dem. Och min älskade syster kom med, min duktiga fina syster. jag vart så glad för hennes skull.
Jag däremot kunde också ha varit med, men jag kände att jag inte hade någotn bra bild att komma med för att kunna känna mig värdig den tävlingen.
 
Men som sagt så var vi där på premiären och jag måste då säga att det mesta av bilderna var helt fantastiska, jag blev så förbluffad över hur människor kan ha den där fina fantasin och allt.
Så här kommer det ett litet bildspel av den lilla dag vi hade.

image13

Detta är nog min absoluta favoritjacka genom tiderna. det har varit min systers från början, men det blev att jag fick överta vårdnade av den. Den har förvisso tappat knappar som jag har fått sy tillbaka och dragkedjan är sönder men den kommer alltid förbli min bästa jacka i alla väder. Så detta hade jag på mig denna dag, om man bortser från skorna för snön ligger fortfarande envist kvar i skogarna.

image14

Framme i Gävle i det undangömda gatorna utan affärer så hittar man hus som har det där.... ja den där känslan av något som jag inte kan sätta tungan på.

image15

De har något som inte andra hus har.

image18

Jag vandrade genom gator jag aldrig sett förr

image19

image20

Framme i Sandviken kom syster och jag i kläm med varandra men det gick snabbt över och vi begav oss till utställningen. Här kommer mina favoriter från utställningen.

image21

Denne unge man som gjort ovanstående och nedanstående verk var det absolut finaste jag sett på länge, jag kände en djup känsla av, ja vad ska man säga (jag vet nästan aldrig hur jag ska uttrycka mig)
Hur uttrycker ni er om saker som ni tycker om?

image22

Jag blev stum när jag såg dem här två. Jag har inte katalogen med namnen på konstnärerna framme, men han som gjort dessa kommer bli något stort. Jag hoppas det allafall.

Det var nog allt för denna dag.
Det blev långt, men jag hoppas ni som läser står ut

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men gud! Den längst ned, himlen! Förresten så uttrycker jag det mesta med himmel i olika former, hah. Men jag undrar var den där konstnären kan komma ifrån? Synd att inte du hade skickat in något, är säker på att det skulle ha kommit med!

2008-01-21 @ 07:55:04
URL: http://enoughisenough.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0