Last night I heard the screaming. Loud voices behind the wall.

image31

Omskrivelsen börjar för andra gången.

Förut i kanske åttan så hade jag en vinylspelare, men utan skivor. Då lånade min far ut sina gamla dammiga och kalla vinyler till mig som jag började lyssna på.
En kväll när sommarkvällen var som mörkast låg jag i min säng, ensam och tankspridd med toner från vinylspelaren. Jag hade lagt varsamt en av fars vinyler i spelaren och börjat lyssna. Tonerna insvepte mina öron och alla mina tankar bara försvann, jag låg där som ett tomt papper och bara lyssnade i en sorts dimma där ingen riktigt kan nå mig.
Sedan dess har jag inte kunnat lyssnat på den skivan...

Men i lördags när jag bläddrade bland skiv-vilmet på petter och lottas så såg jag något mellan omslagen. Det var den skivan jag lyssnade på i åttan . Jag tog varsamt upp den och gick mot kassan i den mörka affären.
Jag vill känna den där känslan igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0